Over Ormer ICT

Feyenoord moderniseren en ontzorgen

Feyenoord verwelkomt elke twee weken 45.000 supporters in De Kuip, en heeft daarnaast een eigen congrescentrum en horeca-exploitatie. Dat niet alleen, Feyenoord beschikt ook over een toonaangevende voetbalopleiding, meerdere fanshops en is online actief aanwezig. En dat met slechts 270 medewerkers. Op ICT-vlak kon de voetbalclub echter goed hulp gebruiken. Na een gedegen selectie mocht Ormer ICT de ICT-organisatie van de club opnieuw inrichten en moderniseren. Bovendien zorgden wij meteen voor het ICT-beheer: Feyenoord werd direct geholpen.

De voetbalclub kent vele activiteiten en dat vergt soms lastige keuzes; daarom heeft Feyenoord niet altijd fors geïnvesteerd in ICT. Aanvankelijk werd Ormer daarom gevraagd de hele ICT-organisatie te analyseren. Mede dankzij die scan wist de voetbalclub precies haar stand van zaken op ICT-gebied: de ICT-organisatie moest opnieuw ingericht worden en gemoderniseerd. Na een uitvoerige selectieprocedure werden wij ook hiervoor ingeschakeld. Dat leverde direct resultaat op, want dankzij het eerdere traject konden we meteen aan de slag en konden we het ICT-beheer direct overnemen.

Probleemloos migreren

HansBoeijeWeb.pngDe nieuwe inrichting en moderniseringsslag hielden in dat Ormer zorgde voor de installatie van nieuwe apparatuur, inclusief de nieuwste Office-applicaties: een grote operatie met verstrekkende gevolgen. Toch verliep die migratie volgens general manager stafdiensten Hans Boeije zo goed als ‘geruisloos’. “We zouden het ook zeker zeggen als dat niet zo was. Ormer werkte met een duidelijke planning, waardoor we goed konden anticiperen op komende veranderingen.” Naast de gefaseerde migratie op afdelingsniveau, zijn daarnaast de servers gemigreerd. Hans: “Dat blijft altijd spannend, maar ook hier is alles perfect en volgens planning verlopen.”

Kennis binnen handbereik

Tijdens en na de migratie is Ormer volop aanwezig bij Feyenoord voor het ICT-beheer. Bovendien kunnen Feyenoord-medewerkers altijd onze servicedesk bellen bij problemen met de ICT-omgeving. Zo helpen we Feyenoord direct ICT-processen te managen en bij te sturen. Daardoor kan IT-manager Matthijs de Kort zich volledig focussen op applicatie- en projectmanagement. Dat lukte voorheen niet, omdat Matthijs volgens Hans altijd moest anticiperen op verschillende ad hoc situaties. Nu kan Matthijs zich volledig richten op zijn andere taak en heeft hij altijd de kennis en expertise van Ormer binnen handbereik. Hans: “Ormer ICT is voor ons echt een gelijkwaardige partner, dankzij hun goede begeleiding en ondersteuning.”

Informatiegedreven werken

Ook bij de herinrichting van haar informatielandschap geniet Feyenoord van ons professioneel advies. Eerst is geïnventariseerd welke verschillende informatiebehoeften de organisatie heeft. En nu helpt Ormer met het kiezen van de juiste applicaties voor die informatiebehoeften, en de afstemming daarvan op de diverse Feyenoord-onderdelen. Op termijn moet de volledige organisatie informatiegedreven gaan werken, door het gebruik van de juiste applicaties.

Lees ook ‘Feyenoord gaat vernieuwen en moderniseren’.

Ormer ICT is wettelijk verplicht om u toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken en u te informeren over het gebruik daarvan op onze website.

Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het verzamelen en analyseren van web statistieken. U geeft, door op 'Ja, accepteren' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies.

Wilt u meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan onze privacyverklaring

Geen cookies Ja, accepteren