Sparta Rotterdam kiest voor ticketingplatform Tymes4 van Ormer ICT
Sparta Rotterdam en Ormer ICT hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten voor de levering van een nieuw ticketingplatform, genaamd Tymes4. De samenwerking gaat nog dit seizoen van start waardoor supporters van Sparta na de winterstop in een nieuwe online omgeving hun kaarten kunnen kopen en straks hun seizoenkaarten kunnen verlengen. Onderdeel van de samenwerking is dat seizoenkaarthouders van Sparta in 2024 hun seizoenkaart kunnen doorverkopen aan een andere fan wanneer zij niet in staat zijn aanwezig te zijn bij een thuiswedstrijd.
Naast een nieuwe online ticketshop voor fans komt er bovendien voor de zakelijke achterban een portaal waarmee zij toegang hebben tot hun business tickets (en van waaruit zij hun gasten kunnen uitnodigen).
Het Tymes4 ticketingplatform is een aantal jaar geleden ontwikkeld door Ormer ICT en is ontstaan vanuit de behoefte van betaald voetbalclubs (BVO’s) om hun ticketingprocessen te professionaliseren op het gebied van digitalisatie en fan experience. Op dit moment werkt 2/3e van alle Eredivisieclubs met Tymes4.
Thomas Overdevest, coördinator ticketing van Sparta Rotterdam: “We zijn erg verheugd om een meerjarige overeenkomst af te sluiten met Ormer ICT en het ticketingplatform Tymes4 te gaan gebruiken na de winterstop. Tymes4 heeft zich bewezen als platform en gaat ons extra mogelijkheden geven om de processen rondom ticketing te verbeteren.”
Frank van Eijsden, COO van Ormer ICT Software Development, is erg enthousiast over de samenwerking met Sparta: “Sparta Rotterdam is natuurlijk een prachtige club en de oudste profclub van Nederland met een mooie historie. Gelegen op een steenworp afstand van ons hoofdkantoor, jaagden wij natuurlijk al langer een samenwerking na. Fantastisch dat dat nu eindelijk is gelukt. Wij zijn erg blij met het vertrouwen en kijken uit naar de samenwerking!”