Case

Hoe Dudok met Ormer ICT rust, structuur en groei realiseert

De samenwerking tussen Dudok en Ormer ICT gaat ver terug – tot aan het begin van deze eeuw. Dudok was in 2003 de allereerste klant van de IT-beheertak van Ormer ICT en mag zich daarmee met recht de founding customer noemen. Wat begon met een bescheiden samenwerking, groeide uit tot een langdurig partnerschap dat inmiddels meer dan twee decennia standhoudt. Door de jaren heen is de relatie meegegroeid met de ambities van Dudok en heeft Ormer ICT zich steeds opnieuw bewezen als betrouwbare IT-partner.

Erwin de Bruin weet hoe belangrijk een stabiele basis is om op te bouwen

Als Financieel Directeur van Dudok kwam hij in 2020 aan boord van het veelzijdige horecabedrijf. Midden in de coronacrisis kreeg hij de taak om structuur te brengen in een organisatie die barstte van de ambities én van de uiteenlopende activiteiten: horeca, evenementen, taartproductie én retail.
In de eerste twee jaar was alles anders dan normaal door Corona” vertelt Erwin. “Pas daarna kreeg ik echt inzicht in de organisatie. En al snel werd duidelijk: als we willen groeien, moeten de fundering en processen kloppen. Daar hoort ook een stabiele, toekomstbestendige IT-omgeving bij.

Klantcase met Dudok - Erwin

Van eilandjes naar één geheel

Dudok is allesbehalve een standaard horecabedrijf. Met 18 locaties, een eigen bakkerij die jaarlijks meer dan een miljoen taarten produceert, vier winkels én evenementenlocaties verspreid over Nederland, is het een complexe organisatie. Toen Erwin begon, werkte elk onderdeel met zijn eigen software en systemen. “Ormer ICT was destijds al betrokken bij Dudok en werkte met iets wat inmiddels verouderde apparatuur, maar kwam wel direct met de oplossing om alles te vernieuwen. Ze namen het voortouw in de modernisering van onze IT-omgeving.

Samen met Ormer ICT werd een digitale transformatie ingezet. Alles wat kon, werd naar de Cloud gebracht. Systemen werden geïntegreerd.

“Geen dubbel werk meer, geen gegevens overtypen. Alles is nu met elkaar verbonden en draait stabiel. Dat zorgt voor rust in de organisatie én voor grip op de cijfers. We weten nu veel sneller waar we moeten bijsturen.”

Erwin de Bruin

Een IT-partner die écht meebeweegt

Dudok werkt al jarenlang samen met Ormer ICT, ook al vóór Erwin zijn intrede deed. Maar de samenwerking kreeg de afgelopen jaren een nieuwe dynamiek. “We hebben korte lijntjes, het contact is persoonlijk. We hebben een vast aanspreekpunt en dat werkt gewoon heel prettig.

Het team van Dudok ervaart de IT-omgeving inmiddels als zó stabiel dat het aantal supportvragen flink is gedaald. “De meeste meldingen gaan nu over het inrichten van nieuwe locaties of het aansluiten van nieuwe medewerkers. Dat zegt genoeg.

Groei vraagt om vertrouwen

Met de uitbreiding van Dudok – nieuwe locaties, nieuwe concepten – is het essentieel dat de techniek altijd werkt. “We kunnen niet alles zelf. Onze mensen moeten gewoon hun werk kunnen doen zonder dat ze zich zorgen hoeven maken over hun IT. Dan is het fijn dat we kunnen vertrouwen op de kennis en beschikbaarheid van Ormer ICT. Ze zijn zeven dagen per week bereikbaar.

Ook de integratie van telefonie via Microsoft Teams is een voorbeeld van zo’n samenwerking. “Een jaar lang heeft mijn team samen met Ormer ICT gewerkt aan dit project. Nu gaan we het live zetten op alle locaties. Dat geeft flexibiliteit én overzicht. En het laat zien dat we samen kunnen bouwen aan de toekomst.

Vooruitkijken: van AI tot security

Innovatie stopt niet bij Dudok. Zo onderzoekt het bedrijf hoe Artificial Intelligence ingezet kan worden in de horeca, bijvoorbeeld voor het voorspellen van inkoop of menukeuzes op basis van data. “We gebruiken AI nu vooral in marketing, maar willen daar in onze processen meer mee gaan doen. Daar liggen nog mooie kansen.”

Daarnaast staat cybersecurity hoog op de agenda. “We willen graag dat Ormer ICT ons daarin blijft adviseren. De risico’s worden groter en we hebben hun expertise nodig om die risico’s te herkennen en beheersbaar te houden.”

Waarom elke organisatie een IT-partner als Ormer ICT nodig heeft

Erwin is stellig over de meerwaarde van een professionele IT-partner: “Voor ons draait het om schaalbaarheid en ontzorging. We hebben veel locaties, veel mensen en het moet allemaal gewoon werken. Dankzij Ormer ICT hebben we rust en structuur. En dat is precies wat je nodig hebt om met vertrouwen te kunnen groeien.

Dudok is de founding customer van Ormer ICT. Dudok was namelijk de allereerste klant van onze IT beheer tak, sinds 2003.


Contact

Interesse in samenwerking?

Benieuwd geraakt naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Graag leren wij jou en jouw organisatie beter kennen. Voor alle IT-vraagstukken kunnen wij een oplossing bieden en jou adviseren. De kans is groot dat wij onze ervaring al bij vergelijkbare organisaties binnen jouw branche of sector in de praktijk hebben mogen brengen. Bel, mail of app mij of mijn collega’s gerust.