Minder tijd kwijt zijn aan IT

Geschreven door

We merken dat veel mkb-bedrijven veel tijd kwijt zijn aan kleine ICT-problemen. Vaak zijn het de standaard problemen voor een werkplek, denk hierbij aan het aanmaken van nieuwe gebruikers, uitrollen en installeren van werkplekken, aanschaffen van licenties, het uitvoeren van wijzigingen binnen het bedrijf of het updaten van systemen. Er zijn genoeg voorbeelden te benoemen, maar deze kleine problemen leveren bij medewerkers veel frustratie op. U bent al snel veel tijd kwijt om het op te lossen en tijd = geld.

Minder tijd kwijt zijn aan IT

In een tijd waar hybride werken de standaard is geworden, is de behoefte aan een betrouwbare en solide IT-omgeving sterk gestegen. Het beperken van downtime tot een minimum is dan ook voor veel organisaties een absolute topprioriteit geworden.

Goed IT-beheer is belangrijk

Toch gaan veel bedrijven zelf aan de slag met IT-problemen omdat gedacht wordt dat een ICT-partner veel geld kost. Herkenbaar? Wij geven graag het goede voorbeeld en beheren uw werkplek voor een vast laag bedrag per maand. Feilloos werken tot in de finesses: daar wordt toch iedereen blij van? Er zijn genoeg redenen waarom IT-beheer interessant kan zijn voor uw organisatie. De drie belangrijkste hebben wij hieronder toegelicht. Geen zorgen meer over IT, minder stress en meer tijd over om u te focussen op de core business. Hoe fijn is dat?

1. Verhoog de productiviteit van je medewerkers

Vaak lijkt het gunstig om intern de verantwoordelijkheid voor technologie te behouden. In de praktijk zorgt dit er meestal voor dat medewerkers zich niet volledig kunnen focussen op hun taken en afgeleid worden door kleine IT-problemen. Dit vermindert de productiviteit aanzienlijk. U wilt juist dat uw medewerkers productief en tevreden zijn. Door IT uit te besteden zorgt u voor een maximale gebruikerstevredenheid. Komt er een nieuwe medewerker werken? Dan staat al zijn of haar apparatuur startklaar, zodat hij of zij meteen aan de slag kan. Gaat er toch een keer iets mis? Dan kunnen medewerkers bellen met een gekwalificeerde ServiceDesk. Medewerkers kunnen zich focussen op hun werkzaamheden, er is veel minder tijdverspilling en de productiviteit van uw medewerkers stijgt! Op deze manier blijft uw organisatie relevant in een dynamische en competitieve markt.

2. Altijd de nieuwste technologie

Ontwikkelingen binnen het IT-landschap gaan razendsnel. Aan de lopende band worden ontwikkelingen doorgevoerd door grote partijen zoals bijvoorbeeld Google en Microsoft. Bij het uitbesteden van IT zorgt dit ervoor dat alle producten en diensten altijd helemaal up-to-date zijn en daarnaast compleet veilig zijn ingericht. Ofwel, je kunt overal en altijd feilloos werken.

3. Het vroegtijdig signaleren van problemen

Je ziet het tegenwoordig in het nieuws ontzettend vaak voorbij komen. Cyberaanvallen bij bedrijven op zóveel verschillende manieren… Vaak worden problemen dan ook pas achteraf opgemerkt. In dat geval bent u al te laat. Ook dit kan voorkomen worden door het uitbesteden van IT. Er wordt nauwgezet gemonitord op mogelijke problemen en problemen worden vroegtijdig gesignaleerd en opgelost. Het biedt de optimale bescherming voor uw organisatie én uw medewerkers.

Benieuwd wat het uitbesteden van IT voor uw organisatie betekent? Zet de eerste stap en verspil geen onnodige tijd meer aan IT. Vraag nu een inventarisatie door onze consultants aan

plan een inventarisatie

Contact

Interesse in samenwerking?

Benieuwd geraakt naar wat wij voor u kunnen betekenen? Graag leren wij u en uw organisatie beter kennen. Voor alle IT-vraagstukken kunnen wij een oplossing bieden en u adviseren. De kans is groot dat wij onze ervaring al bij vergelijkbare organisaties binnen uw branche of sector in de praktijk hebben mogen brengen. Belt, mailt of appt u mij of mijn collega’s gerust.